In 5 stappen naar een perfect logo

Iedereen heeft een visuele representatie van zijn merk of bedrijf nodig, ongeacht hoe groot of klein je organisatie. Dat is de reden waarom logo’s zo belangrijk zijn: ze worden het symbool waarmee anderen je herkennen. Niet alleen is het logo een van de belangrijkste grafische ontwerpprojecten waar uw bedrijf ooit mee te maken zal hebben, het is ook een van de eerste tests van uw creativiteit. Om het proces soepeler te laten verlopen, volgen hier 5 stappen om het perfecte logo te maken:

1. Bekijk de concurrentie

Het maakt niet uit wat je verkoopt, er zal concurrentie zijn. En je moet erboven uitstijgen. Voordat u begint na te denken over welk logo u wilt, moeten u en uw team bepalen wat de concurrentie doet. Bekijk logo’s. Beoordeel de kwaliteit, wat opvalt, welke kleurenschema’s worden gebruikt en of er een te veel gebruikte trend lijkt te zijn die u wilt vermijden. Van daaruit kun je met ideeën komen die je helpen om je te onderscheiden van de massa.

2. Aanpasbaar

Uw logo moet flexibel zijn. Uw logo wordt mogelijk niet alleen op verschillende media gebruikt, zoals online, gedrukt of op textiel. U hebt bijvoorbeeld een ander formaat nodig voor het afdrukken van enveloppen. Het moet zowel schaalbaar als aanpasbaar zijn. Om het simpel te zeggen, is uw logo zo krachtig in zwart en wit als in kleur?

3. Ontwerpelementen

Over kleuren gesproken, je hebt een regenboog aan mogelijkheden, als je wilt. Echter, niet elke kleur, elk lettertype met een schaduw en elk verloop maakt uw logo er als een winnaar uit. Dit geldt voor lettertypen, vorm, grootte, enzovoort. Er zijn verschillende ontwerpelementen waar je mee kunt spelen, maar weten wat werkt met jouw niche is belangrijk. U wilt immers niet dat uw logo eruit ziet als het toppunt van Comic Sans in de professionele wereld.

4. Pictogrammen

Vergelijkbaar met andere ontwerpelementen, alleen omdat je de mogelijkheid hebt om een ​​pictogram als een logo te selecteren, wil dat nog niet zeggen dat je er gek van wordt. Voordat je levend begraven wordt door alle mogelijkheden, vraag je jezelf af of je echt een icoon nodig hebt. Het is prima om logo’s uitsluitend uit tekst te laten maken.

5. Schetsen

Zelfs als u van plan bent het proces van een logo laten maken aan een grafisch ontwerper over te dragen, sla deze stap dan niet over. Het is belangrijk om een ​​paar schetsen te hebben van hoe u wilt dat uw logo eruitziet of aanvoelt. Het helpt niet alleen grafische ontwerpers om een ​​beter begrip te krijgen van het ontwerp dat u wilt, het helpt u te onthouden waarnaar u op zoek bent. Maak verschillende stijlen en blijf ruimdenkend.

Conclusie
Deze vijf stappen zijn nog maar het begin van het creëren van het perfecte logo. Hoewel het proces vrij uitgebreid kan zijn en mogelijk veel herhalingen vereist bij het bedenken en uittekenen van een logo, als je je onderzoek doet en geïnspireerd raakt, heb je een geweldig logo. Let op: aanpassingsvermogen is cruciaal bij het ontwikkelen van het ultieme logo.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *